Oldal kiválasztása

Általános Szerződési Feltételek

hatályos 2022. szeptember 26. napjától

 

Preambulum

 

Üdvözlöm honlapomon! Köszönöm érdeklődését és bizalmát a  https://babucibox.hu/ weboldalon keresztül értékesített termékek adásvétele iránt!

 

Kérem, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot, mert megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) tartalmát!

 

Ha a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a honlap használatával, az egyes termékekkel, a vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merült fel, vagy amennyiben egyedi igényét szeretné megbeszélni, úgy kérem, vegye fel a kapcsolatot a megadott elérhetőségeken!

 

  1. A Szolgáltató adatai, impresszum

 

A jelen ÁSZF szerinti szolgáltatások nyújtójának, egyben a https://babucibox.hu/ weboldal üzemeltetőjének (a továbbiakban: Szolgáltató) adatai a következők:

  1. a Szolgáltató neve: Vincze Tünde egyéni vállalkozó
  2. székhelye, egyben üzleti tevékenységének helye: 2112 Veresegyház, Erkel Ferenc u. 50. A ép.
  3. elérhetősége: telefon: +36 30 120 6355

e-mail cím: info@babucibox.hu

  1. honlap: https://babucibox.hu/
  2. nyilvántartó hatóság, nyilvántartási szám:

egyéni vállalkozók nyilvántartása:  Nemzeti Adó- és Vámhivatal, 55237352

kereskedelmi nyilvántartás:    Veresegyház Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatal Jegyzője, 2056/2020/B

  1. adószáma: 66773085-1-33
  2. bankszámlaszáma: Raiffeisen Bank Zrt., 12010855-01419080-00100002

 

  1. A tárhelyszolgáltató adatai

 

  1. név: RACKFOREST KFT.
  2. székhely: 1132 Budapest, Victor Hugo utca 11. 5. em. B05001.
  3. elérhetőség: telefon: +36 1 211 0044

                    e-mail cím: info@rackforest.com

  1. honlap: https://rackforest.com/

 

  1. Az ÁSZF tárgya, elfogadása, hatálya

 

3.1.

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) szabályozza Vincze Tünde egyéni vállalkozó mint eladó, illetve szolgáltató (a továbbiakban: Eladó, Szolgáltató) és Ön mint a https://babucibox.hu/ weboldalon keresztül értékesített  termékek vásárlója, (a továbbiakban: Ön, Vevő) között létrejövő szerződés (a továbbiakban: Szerződés) létrejöttének feltételeit, a Szolgáltató és az Ön (a továbbiakban együttesen: Felek) jogait és kötelezettségeit, így különösen a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, az óvadék szabályait, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási és felmondási jog gyakorlásának feltételeit.

 

3.2.

Ön köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit legkésőbb a megrendelés véglegesítése előtt. Ön a jelen ÁSZF rendelkezéseit elektronikus úton megadott elfogadó nyilatkozattal fogadja el, regisztráció esetén a „Regisztráció” ikonra kattintva, egyébként pedig a megrendelés elküldése során a „Megrendelés elküldése” ikonra kattintva. Ennek során az erre szolgáló négyzetek kipipálásával kifejezetten kijelenti, hogy a jelen ÁSZF rendelkezéseit és az Adatkezelési és Adatvédelmi Tájékoztatót megismerte és magára kötelezőnek fogadja el, és hozzájárul az adatainak az Adatkezelési és Adatvédelmi Tájékoztatóban foglalt feltételekkel történő kezeléséhez.

 

3.3.
A jelen ÁSZF a fent feltüntetett kezdő időponttól határozatlan ideig hatályos.

 

3.4.

A Szolgáltató jogosult a jelen ÁSZF rendelkezéseit egyoldalúan módosítani, ugyanakkor az egyoldalú módosítás a már megkötött Szerződések tartalmát nem érinti. (A már megkötött szerződéseket érintő ÁSZF módosításhoz közös megegyezés szükséges az 5.10. pont értelmében.) A mindenkor hatályos ÁSZF – a hatályba lépés kezdő időpontjának feltüntetésével – a honlapon elérhető, megtekinthető és onnan nyomtatható.

 

3.5.

A jelen ÁSZF-ben használt fogalmak:

 

  1. ÁSZF: a jelen Általános Szerződési Feltételek;
  2. Vevő/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő, szerződést kötő személy;
  3. Eladó, Szolgáltató: az értékesítési szolgáltatás nyújtója, a https://babucibox.hu/ weboldal üzemeltetője;
  4. Felek: a Szolgáltató és a Vevő együttesen;
  5. Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy;
  6. Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül;
  7. Honlap: a jelen https://babucibox.hu/ weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál;
  8. Kosár: a Honlapon megtalálható vásárlói kosár, amelybe a kiválasztott Terméke(ke)t be kell helyezni a Szerződés megkötéséhez;
  9. Szerződés: a Szolgáltató és a Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő szerződés;
  10. Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak;
  11. Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz;
  12. Termék: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon keresztül értékesítésre szánt Termék, amely a Szerződés tárgyát képezi;
  13. Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy;
  14. : a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény.

 

  1. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre, adatbeviteli hibák javítása, szolgáltatási terület

 

4.1.

A Szolgáltató terméket értékesít webshopon keresztül. A Szolgáltató a megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól a honlapon, az egyes termékeknél szereplő leírásokban ad tájékoztatást.

 

4.2.

Amennyiben a Szolgáltató bármely Termék árát hibásan tüntette fel és megrendelés érkezett a Termékre, de Szerződést még nem kötöttek a Felek, akkor a Szolgáltató az ÁSZF „Eljárás hibás díj esetén” pontja alapján jár el.

 

4.3.
A Szolgáltató az értékesítési szolgáltatást kizárólag Magyarország területén nyújtja, kiszállítást kizárólag Magyarország területén vállal.

 

  1. Eljárás hibás díj esetén

 

5.1.
Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett díjnak minősül:

  1. 0 Ft-os díj,
  2. kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető díj (pl.: 1000 Ft-os díj esetén 20 %-os kedvezmény feltüntetése mellett 500 Ft-ért kínált Termék).

 

5.2.

Hibás díj feltüntetése esetén a Szolgáltató felajánlja a Termék valós díjon történő értékesítésének lehetőségét, mely információ birtokában Ön eldöntheti, hogy megrendeli valós díjon a Terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.

 

  1. A honlap használata, a vásárlás menete

 

6.1. A regisztráció és a felhasználói fiók létrehozása

A szolgáltatás megrendeléséhez Ön nem köteles az adatait regisztrálni. A regisztráció a megrendeléseinek áttekintését és kezelését segíti, mivel ezzel felhasználói fiók létesül az Ön részére, amelyben nyomon követheti a megadott adatait, megrendeléseit, kifizetéseit, és szükség esetén módosíthatja adatait. A regisztrációról részletesen a 12. pont rendelkezik.

 

6.2. Termék kiválasztása

Ön a honlapon szereplő termékkategóriákra kattintva választhatja ki a kívánt termékcsaládot, és ezen belül az egyes termékeket. Az egyes termékekre kattintva találja a termék fotóját, cikkszámát, ismertetőjét, árát. Önnek vásárlás esetén a honlapon szereplő árat kell megfizetnie. A termékeket illusztrált fényképpel jelöltük. A fényképeken látható kiegészítők, dekorációs elemek nem részei a terméknek, kivéve ha az a termékleírásban külön kiemelésre kerül.

 

Felhívjuk figyelmét, hogy az esetleges elírásokért, téves adatokért felelősséget nem vállalunk!

 

6.3. Kosárba helyezés, kosár megtekintése és módosítása

A Termék kiválasztása úgy történik, hogy Ön a „Kosárba teszem” gombra kattintva azt a kosárba helyezi. Ön tetszőleges számú Terméket helyezhet a Kosárba. Ezzel Önnek vásárlási- vagy fizetési kötelezettsége még nem keletkezik, mivel a Kosárba helyezés nem minősül ajánlattételnek. Amennyiben Ön nem kíván több Terméket kiválasztani, úgy kattintson a „Kosár” gombra!

 

A Honlap használata során Ön a Honlap tetején található „Kosár” ikonra kattintva bármikor ellenőrizheti a Kosár tartalmát. Amennyiben a Kosár áttekintése után újabb Terméket szeretne a Kosárba helyezni, úgy kattintson a „Vásárlás folytatása” gombra!

 

A Kosár tartalma a megrendelés véglegesítéséig – a „Tovább a pénztárhoz” gomb megnyomásáig – szabadon módosítható, a Kosárból tetszés szerinti termékek eltávolíthatóak, a kosárba tetszés szerint újabb termékek helyezhetőek. A rendszer a „Kosár frissítése” gomb megnyomását követően megjeleníti az Ön által megváltoztatott adatoknak megfelelő információkat, ideértve a Kosárba tett Termék(ek) összes árát.

 

Amennyiben Ön nem kíván a Kosár tartalmán módosítani, úgy a „Tovább a pénztárhoz” gomb lenyomásával folytathatja a megrendelést és adhatja meg a megrendelői és szállítási adatokat.

 

6.4. Megrendelői és számlázási adatok megadása

Amennyiben Ön regisztrált felhasználó, beléphet a felhasználói fiókjába a „Visszatérő vásárló vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez” gombra kattintva. Ezzel megjelennek a saját felhasználói fiókban megadott megrendelői adatok.

 

Amennyiben Ön nem regisztrált felhasználó, lehetősége van regisztrálni a „Fiók létrehozása?” kérdés előtti négyzet kipipálásával.

 

Amennyiben nem kíván regisztrálni, a szolgáltatás teljesítéséhez a következő megrendelői, számlázási adatokat kell megadnia a természetes személyeknek: vezetéknév, keresztnév, lakcím, e-mail cím, telefonszám.

 

A megrendelés során megadott telefonszámra SMS értesítést kap a futárszolgálattól a Termék átvételének várható időpontjáról.

 

A kötelezően kitöltendő mezőket a rendszer * szimbólummal jelöli.

 

A Szolgáltató a jelen pontban meghatározott adatokat a Szerződés létrehozása, tartalmának meghatározása, módosítása, teljesítésének figyelemmel kísérése, az abból származó díjak számlázása, valamint az azzal kapcsolatos követelések érvényesítése, továbbá a szolgáltatás nyújtása, illetve kapcsolattartás céljából és az ahhoz szükséges ideig kezelheti, az Adatkezelési és Adatvédelmi Tájékoztatóban foglaltak szerint.

 

A fentiek szerint megadott megrendelői és számlázási adatokat Ön elmentheti, módosíthatja a felhasználói fiókjában a „Címek” menüpont alatt. A felhasználói fiókba a „Belépés” gombra kattintva léphet be.

 

6.5. Szállítás módja, díja, szállítási adatok megadása

A megvásárolt termékek kiszállítása futárszolgálattal, Foxpost automatába, Packeta átvevőhelyre vagy házhozszállítás útján történik. A kiszállítás módját Ön választhatja ki.

 

Vásárláskor lehetősége van a megrendelő adataitól eltérő szállítási adatok megadására, ennek során a következő szállítási adatokat kell megadnia:  

  1. a) természetes személy átvevő/átadó esetén: vezetéknév, keresztnév, lakcím vagy a kiválasztott átvevőhely, csomagautomata.
  2. b) szervezet átvevő/átadó esetén: vezetéknév, keresztnév, szervezet neve („Cégnév”), szállítási címe vagy a kiválasztott átvevőhely, csomagautomata.

 

A házhozszállítás várható időpontjáról, a háznál történő csomagfelvétel várható időpontjáról vagy a küldemény átvevőhelyre történő megérkezéséről SMS-ben értesíti Önt a megrendelés során megadott telefonszámon.

 

A Packeta átvevőhelyére vagy Foxpost automatába történő kiszállítás igénylése esetén az átvételi helyet is ki kell választania.

 

A kötelezően kitöltendő mezőket a rendszer * szimbólummal jelöli.

 

A Szolgáltató a jelen pontban meghatározott adatokat a szolgáltatás nyújtása és a kapcsolattartás céljából és az ahhoz szükséges ideig kezelheti, az Adatkezelési és Adatvédelmi Tájékoztatóban foglaltak szerint. A Szolgáltató a fuvarozás szerződésszerű teljesítése és a kapcsolattartás érdekében az átvevő/átadó nevét, a szállítási címet, a kapcsolattartó email címét és telefonszámát továbbítja a fuvarozó részére.

 

A fentiek szerint megadott szállítási adatokat elmentheti és módosíthatja a felhasználói fiókjában, a „Címek” menüpont alatt.

 

6.6. A megrendelés áttekintése és elküldése

Amennyiben Ön meggyőződött arról, hogy a Kosár tartalma megfelel az Ön által megrendelni kívánt tételeknek, valamint az Ön adatai helyesen szerepelnek, úgy a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva lezárhatja és elküldheti megrendelését.

 

A „Megrendelés elküldése” előtt az erre szolgáló négyzetek kipipálásával Ön kifejezetten kijelenti, hogy a jelen ÁSZF rendelkezéseit és az Adatkezelési és Adatvédelmi Tájékoztatót megismerte és magára kötelezőnek fogadja el, és hozzájárul az adatainak az Adatkezelési és Adatvédelmi Tájékoztatóban foglalt feltételekkel történő kezeléséhez.

 

A honlapon közölt információk nem minősülnek a Szolgáltató részéről a Szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén Ön minősül ajánlattevőnek.

 

Ön a „Megrendelés elküldése” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – a megrendelés Szolgáltató részéről történő visszaigazolása esetén – fizetési kötelezettséget von maga után. Önt az ajánlata 48 órás időtartamban köti. Amennyiben a megrendelésének elküldésétől számított 48 órán belül az Ön ajánlatának elfogadását nem igazolja vissza a Szolgáltató, Ön mentesül az ajánlati kötöttsége alól, azaz már nem köteles megvásárolni a szolgáltatást.

 

  1. A megrendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte, a szerződés nyelve, formája

 

A megrendelések feldolgozása két lépcsőben történik.

 

7.1. A megrendelés megérkezése

Önnek bármilyen időpontban lehetősége van a megrendelés leadására. Először a megrendelés megérkezéséről egy automatikus visszaigazoló emailt kap, ami tehát csak annak tényét rögzíti, hogy az Ön megrendelése a honlapon keresztül megérkezett a Szolgáltatóhoz. Ez a visszaigazolás tehát nem minősül az Ön ajánlata elfogadásának.

 

Amennyiben Ön azt észleli, hogy a megrendelés megérkezéséről szóló automatikus visszaigazoló e-mail értesítés az Ön adatait tévesen tartalmazza (pl. név, szállítási cím, telefonszám, stb.), úgy Ön köteles ennek tényét – a helyes adatok megadásával egyidejűleg – a Szolgáltató részére e-mail útján haladéktalanul közölni.

 

Amennyiben Ön a megrendelésétől számított 24 órán belül nem kapja meg a megrendelés megérkezéséről szóló automatikus visszaigazoló e-mailt, úgy kérjük, vegye fel a Szolgáltatóval a kapcsolatot, mert elképzelhető, hogy megrendelése technikai okok miatt nem érkezett meg a rendszerbe.

 

7.2. A megrendelés elfogadása, teljesítése, a szerződés létrejötte

A Szolgáltató az Ön ajánlatának elküldését követően ellenőrzi a megrendelt tételek rendelkezésre állását. Amennyiben a tételek rendelkezésre állnak, a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb a megrendelés megérkezését követő 48 órán belül egy második e-mail útján tájékoztatja, hogy az Ön megrendelési ajánlatát elfogadta, a megrendelés teljesítésre került. A Szerződés akkor jön létre, amikor a Szolgáltató részéről küldött, a megrendelés teljesítését visszaigazoló email az Ön számára a levelezőrendszerében hozzáférhetővé válik (második visszaigazolás).

 

A megrendelés elfogadásáról szóló email tartalmazza:

  1. az elfogadott megrendelés adatait;
  2. a jelen ÁSZF megrendelés elküldésekor hatályos szövegét;
  3. az Adatkezelési és Adatvédelmi Tájékoztató megrendelés elküldésekor hatályos szövegét;
  4. az elállási illetve felmondási jogról szóló tájékoztatót és az elállási illetve felmondási nyilatkozat minta szövegét.

 

Amennyiben Ön azt észleli, hogy a megrendelés elfogadásáról szóló automatikus visszaigazoló e-mail értesítés az Ön adatait tévesen tartalmazza (pl. név, szállítási cím, telefonszám stb.), úgy Ön köteles ennek tényét – a helyes adatok megadásával egyidejűleg – a Szolgáltató részére e-mail útján haladéktalanul közölni.

 

Amennyiben Ön a megrendelésétől számított 24 órán belül nem kapja meg a megrendelés elfogadásáról szóló automatikus visszaigazoló e-mailt, úgy kérjük, vegye fel a Szolgáltatóval a kapcsolatot, mert elképzelhető, hogy megrendelése technikai okok miatt nem érkezett meg a rendszerbe.

 

7.3. Megrendelés fizetése

Ön a „Megrendelés elküldése” gomb megnyomásával átirányításra kerül a SimplePay online fizetési rendszerére, ahol a kártyaadatok megadásával Ön kifizetheti a termék(ek) árát.

 

A fizetés teljesítését követően Ön egy újabb automatikus emailt kap, hogy a fizetés sikeresen megtörtént.

 

Amennyiben Ön a fizetéstől számított 24 órán belül nem kapja meg a fizetés megtörténtéről szóló automatikus visszaigazoló e-mailt, úgy kérjük, vegye fel a Szolgáltatóval a kapcsolatot, mert elképzelhető, hogy a Fizetési Szolgáltatótól a sikeres fizetésről szóló értesítés technikai hiba miatt nem érkezett be a Szolgáltató rendszerébe.

 

7.4. A szerződés nyelve, a szerződés formája

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó Szerződés nyelve a magyar nyelv.

 

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó Szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek, azt a Szolgáltató nem iktatja.

 

  1. Számlázás, fizetés határideje és módja

 

8.1. Számlázás

A Szolgáltató a megrendelés elfogadásától számított 5 (öt) munkanapon belül a számlázó rendszeréből elektronikus számlát bocsát ki, és azt az Ön részére a számlázási adatok között megadott email címre kézbesíti.

 

8.2. Fizetési határidő

A megrendelt termék, szolgáltatás díja a megrendelés véglegesítésekor előre fizetendő.

 

Minden, a Szolgáltató számára fizetendő összeg akkor tekinthető megfizetettnek, amely napon jóváírják a Szolgáltató bankszámláján.

 

8.3. A megrendelt termék, szolgáltatás fizetésének módja, SimplePay adattovábbítási nyilatkozat

A Termék(ek) árát kényelmesen és biztonságosan fizetheti ki bankkártyával a SimplePay online fizetési rendszerén keresztül. A Fizetési Szolgáltató az OTP Mobil Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (cégjegyzékszám: Cg. 01-09-174466; székhelye: 1143 Budapest, Hungária krt. 17-19.; telefonszáma: +(36 1) 366-6611; +(36 20) 366-6611; +(36 30) 366-6611; +(36 70) 366-6611; e-mail címe: ugyfelszolgalat@simple.hu; a továbbiakban: Fizetési Szolgáltató). A SimplePay a szolgáltatásával Ön és a Szolgáltató közötti, a SimplePay rendszeren keresztül bonyolított online pénzáramlás biztosítását és annak biztonságos lebonyolítását végzi.

 

Fontos tudni, hogy a bankkártyaadatokat nem a SimplePay szolgáltatást nyújtó Fizetési Szolgáltató, hanem kártyatársasági szabályoknak megfelelően a regisztrációs tranzakció során az autorizációt végző hitelintézet tárolja le. A bankkártyaadatokhoz sem a Szolgáltató, sem a SimplePay szolgáltatást nyújtó Fizetési Szolgáltató nem fér hozzá.

 

A megrendelés során a „Megrendelés elküldése” gomb megnyomásával Ön átirányításra kerül a Fizetési Szolgáltató online fizetési weboldalára. A rendszer biztonságos csatornát használ és automatikus. A megrendeléssel kapcsolatos személyes adatokról és a vásárlás tartalmára vonatkozó információkról a Fizetési Szolgáltató nem kap értesítést a Szolgáltatótól, és a Szolgáltató sem értesül a fizetési weboldal adattartalmáról, így különösen a bankkártya adatairól, azokat a Szolgáltató nem tárolja. A kifizetett összeg azonnal zárolásra kerül az Ön bankszámláján. A bankkártyás fizetés módjáról és szabályairól a Fizetési Szolgáltató ad részletes tájékoztatást a fizetési weboldalon.

 

A Szolgáltató – a mindenkor hatályos jogszabályok által megengedett esetekben, illetve mértékben – ezennel kizárja a felelősségét minden olyan szerződésszegésért, vagy szerződésen kívüli károkozásért, amely a Fizetési Szolgáltatónak felróható okból, illetve egyébként a Fizetési Szolgáltató érdekkörében jelentkezett technikai hiba miatt következett be.

 

A megfizetett összeg Szolgáltató számláján történő jóváírásáról Ön tájékoztatásul automatikus emailt kap.

 

  1. Szállítás

 

A Szolgáltató a megrendelés összegének megfizetését követően legkésőbb 5 (öt) munkanapon belül gondoskodik a Termékek fuvarozónak történő átadásáról.

 

A szállítást az Ön által választott szállítási módnak megfelelően Szolgáltatóval szerződött fuvarozó végzi házhozszállítással, vagy az Ön által megjelölt csomagautomatába történő kézbesítéssel. A szállítás időtartamát a fuvarozó saját szabályzata tartalmazza, ez általában 3 (három) munkanap, ünnepi időszakban megnövekedett kiszállítási időre kell számítani.

 

9.1. A Szolgáltató fuvarozó partnerei

  1. Házhozszállítás esetén:

 

  1. GLS futárszolgálat (honlap: https://gls-group.eu/HU/hu/home)

 

A fuvarozótól SMS értesítést kap a megrendelés során megadott telefonszámra a házhozszállítás várható időpontjáról. A küldeményt Ön a házhozszállítás időpontjában köteles átvenni.

 

Bővebb információ: https://gls-group.eu/HU/hu/cimzetteknek-nyujtott-szolgaltatasok

 

 

  1. Packeta.hu futárszolgálat (honlap: https://www.packeta.hu/ )

 

Ön e-mailben és SMS-ben (a megrendelés során megadott telefonszámra) értesítést kap a futárszolgálattól, amint a Termék készen áll az átvételre. Az értesítés személyre szabott jelszót tartalmaz, amely a csomag átvételéhez szükséges. A küldeményt Ön a házhozszállítás időpontjában köteles átvenni.

 

 

  1. Csomagautomatába, átvevőhelyre történő szállítás esetén:

 

  1. Foxpost futárszolgálat (honlap: https://foxpost.hu/ )

 

Ön e-mailben és SMS-ben (a megrendelés során megadott telefonszámra) értesítést kap a futárszolgálattól, amint a Termék készen áll az átvételre az Ön által választott Foxpost csomagautomatában. Az értesítés személyre szabott nyitókódot tartalmaz, amely a csomag átvételéhez szükséges. A küldeményt Ön a nyitókód segítségével 3 napon belül bármikor átveheti.

 

 

A Packeta több, mint 500 átvevőhellyel rendelkező futárszolgálat Magyarországon. A fuvarozótól SMS és email értesítést kap arról, hogy az Ön által választott átvevőhelyen átvehető a Termék. Attól a pillanattól kezdve átveheti a csomagot 7 napon keresztül.

 

     Bővebb információ: https://www.packeta.hu/csomagatvetel

 

 

9.2. Szállítási módok

Önnek lehetősége van a megrendelés leadáskor választani a szállítási módok közül, melyek díja a megrendelés véglegesítésekor kerül megfizetésre.

 

  1. Szállítás Foxpost csomagautomatába

 

Amennyiben Ön ezt a szállítási módot választja, a Termék(ek)et az Önhöz legközelebb eső Foxpost automatába kérheti.

 

  1. Szállítás Packeta átvevőhelyre

 

Amennyiben Ön ezt a szállítási módot választja, a Termék(ek)et az Önhöz legközelebb eső Packeta átvevőhelyre kérheti.

 

  1. Házhozszállítás

 

Amennyiben Ön ezt a szállítási módot választja, a Termék(ek)et az Ön által megadott szállítási címre kézbesíti a futárszolgálat.

 

  1. Mennyiségi és minőségi ellenőrzés, kellékszavatossági jogok, termékszavatosság, jótállás

 

10.1. Mennyiségi és minőségi ellenőrzés

A küldemény átvételét követően Ön haladéktalanul köteles a Termék(ek)et ellenőrizni mennyiségi és minőségi szempontból is: hogy a megállapodott Termék(ek)et kapta-e meg.

 

10.2. Mennyiségi hiány

Amennyiben az átvételkor mennyiségi hiányt észlelt, kérjük haladéktalanul jelezze a Szolgáltató felé. A Szolgáltató haladéktalanul gondoskodik a hiány pótlásáról vagy az Ön beleegyezése esetén az ár arányos leszállításáról és visszatérítéséről.

 

Kérjük azt is jelezze, ha mennyiségi hiányt nem észlelt, de a küldemény csomagolása az átvételkor sérült volt.

 

10.3. Minőségi hiba, hibás teljesítés

 

Hibás teljesítésnek az minősül, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a jelen ÁSZF-ben vagy a jogszabályokban megállapított minőségi követelményeknek, ruhacsomagok esetében különösen a használt ruháktól elvárható, rendeltetésszerű használatra alkalmas, esztétikailag elfogadható állapotnak. Nem teljesít hibásan a Szolgáltató, ha Ön a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett, így különösen, ha a Szolgáltató a hibát a Termék(ek) leírásában feltüntette.

 

10.4. A kellékszavatossági jogok gyakorlása, határideje, költségei

 

A Szolgáltató a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. Kellékszavatossági igénye alapján Ön választása szerint

  1. kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne; vagy
  2. az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a Szerződéstől elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül nem tud eleget tenni, vagy ha Önnek a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

 

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

 

Ön a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Szolgáltatónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Szolgáltató adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

 

A kellékszavatossági igénye szabályszerű érvényesítéséhez a hiba felfedezése után Ön késedelem nélkül köteles a hibát a Szolgáltatóval közölni, a közlés késedelméből eredő kárért Ön felelős. Amennyiben Ön Fogyasztónak minősül, a hibát a felfedezésétől számított két hónapon belül kell közölnie.

 

Ugyanakkor az Ön kellékszavatossági igényét a teljesítés időpontjától számított egy éves elévülési határidőn belül érvényesítheti. Amennyiben Ön Fogyasztónak minősül, ezesetben is az elévülési határidő a ruhák használt jellegére tekintettel a teljesítés időpontjától számított egy év.

 

Amennyiben Ön Fogyasztónak minősül, a teljesítést követő hat hónapon belül felismert hiba esetén úgy kell tekinteni, hogy az már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha ez a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen vagy a Szolgáltató bizonyítja ennek ellenkezőjét. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

A kellékszavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.

 

10.5. Termékszavatosság, jótállás

 

Termékszavatosság

 

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

 

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

 

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

 

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

 

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

 

Ugyanazon hiba miatt Ön kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

Jótállás

 

Szolgáltató nem forgalmaz jogszabály által elrendelt kötelező jótállás alá eső terméket, továbbá önként sem vállal jótállást.

 

  1. Visszatérítés, utólagos engedmény

Ha Ön babaruhacsomagot vásárolt, és használat után a vásárlástól számított 6 hónapon belül visszajuttatja a megvásárolt babaruhacsomagot Szolgáltatónak, akkor a Szolgáltató utólagos engedményt ad Önnek a megrendelésre.

Ön a https://babucibox.hu honlapon keresztül a Részvételi form kitöltésével tud igényelni kódot, mellyel a ruhacsomag térítésmentesen visszaküldhető a Szolgáltató számára. Az eladásra szánt babaruhákat becsomagolva, a megküldött kód csomagoláson való feltüntetése után, Ön bármely Packeta átvevőhelyen feladhatja.

A visszaérkezett babaruhák állapota és márkája alapján a Szolgáltató a csomag átvételétől számított 5 munkanapon belül elküldi Önnek a visszatérítés megajánlott összegét (Megajánlott Összeg). Szolgáltató kizárólag az újszerű és jó állapotú ruhákra tud Megajánlott Összeget küldeni, az állapotok leírását Ön megtalálja a https://babucibox.hu oldalon.

A Megajánlott Összeg kiküldése után Ön választhat úgy, hogy a Megajánlott Összeg visszatérítését banki átutalással kéri vagy kupon formájában, mely a https://babucibox.hu oldalon használható fel. A kupon értéke a Megajánlott Összeg 110%-a, érvényességi ideje a kiállítástól számított egy év. A kupont a Szolgáltató az Ön által megadott e-mail címre küldi el a válasz email megérkezésétől számított 5 munkanapon belül. A banki átutalással történő visszatérítés esetén a Szolgáltató a válasz email megérkezésétől számított 5 munkanapon belül elindítja a visszatérítést.

Amennyiben Ön a Megajánlott Összeg kiküldését követő 72 órában nem jelez vissza a döntését illetően, automatikusan kupon kerül kiállításra és kiküldésre.

Amennyiben Ön szeretné visszakapni azokat a babaruhákat, amelyeket Szolgáltató nem vásárolt vissza, Szolgáltató vállalja azok visszaküldését az Ön által megjelölt Packeta átvevőhelyre. A meg nem vásárolt babaruhák visszaküldésének díja 1.500 Ft, melyről Szolgáltató számlát állít ki. A szállítási költség kifizetése után a Szolgáltató 10 munkanapon belül gondoskodik a babaruhák futárnak való átadásáról.

Amennyiben a megajánlott összeg ismeretében Ön eláll eladási szándékától, és visszakéri a már elküldött csomagot, úgy Ön kötelezettséget vállal a babaruhacsomaghoz kapcsolódó szállítási költségek megfizetésére (a Szolgáltatóhoz való eljuttatás, illetve az Önhöz való visszaküldés szállítási költségét tartalmazza). Az erről szóló számla fizetési határideje 8 nap. A kapcsolódó szállítási költségek kifizetése után a Szolgáltató 10 munkanapon belül gondoskodik a babaruhák futárnak való átadásáról. A babaruhacsomagok visszaküldése az Ön által megadott Packeta átvevőhelyre történik.

Amennyiben a szállításról szóló számla nem kerül kiegyenlítésre a fizetési határidőtől számított 30 napon belül, úgy Ön lemond a babaruhákról, és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem köteles tovább tárolni őket, szabadon rendelkezhet felettük.

  1. Regisztráció

 

12.1.
Sikeres regisztráció esetén Ön saját felhasználói fiókot kap, amely tartalmazza a regisztrált adatait, és megrendeléseinek adatait (a megvásárolt termékek adatai, ára, a megrendelések időpontja).

 

12.2.

A regisztráció során a következő adatait köteles megadni: felhasználónév, e-mail cím, jelszó. Ezen felhasználónév vagy e-mail cím segítségével tud majd belépni a felhasználói fiókba a „Belépés” gombra kattintva.

 

A kötelezően kitöltendő mezőket a rendszer * szimbólummal jelöli.

 

A Szolgáltató a jelen pontban meghatározott adatokat a Szerződés létrehozása, tartalmának meghatározása, módosítása, teljesítésének figyelemmel kísérése, az abból származó díjak számlázása, valamint az azzal kapcsolatos követelések érvényesítése, továbbá a szolgáltatás nyújtása, illetve kapcsolattartás céljából és az ahhoz szükséges ideig kezelheti, az Adatkezelési és Adatvédelmi Tájékoztatóban foglaltak szerint.

 

12.3.

A szolgáltatások személyre szabása, illetve a szolgáltatás hatékonyságának növelése – így különösen Önnek címzett elektronikus hirdetés, hírlevél, vagy egyéb címzett tartalom eljuttatása, piackutatás – céljából is megadhatja a regisztráció során a nevét és email címét. A Szolgáltató az adatok jelen pont szerinti célra történő regisztrációja előtt tájékoztatja Önt az adatkezelés jelen pont szerinti céljairól. A Szolgáltató a jelen pont szerinti adatokat kizárólag a jelen pontban meghatározott célból és az ahhoz szükséges ideig, Önnek a regisztráció során elektronikus úton megadott külön hozzájárulása esetén kezelheti. Ön a jelen pont szerinti adatok kezelését a regisztráció során és ezt követően a szolgáltatás nyújtása során bármikor megtilthatja, ennek érdekében a Szolgáltató biztosítja különösen az érintett adatoknak a felhasználói fiókból való törölhetőségét, illetve a jelen pont szerinti célokra történő felhasználásuk megtiltását, továbbá az elektronikus hirdetésekről, hírlevelekről való leiratkozás lehetőségét.

 

12.4.
Ön az e-mail cím megadását követően a „Regisztráció” gombra kattintva tudja a regisztrációt befejezni. A regisztráció során az erre szolgáló négyzetek kipipálásával kifejezetten kijelenti, hogy a jelen ÁSZF rendelkezéseit és az Adatkezelési és Adatvédelmi Tájékoztatót megismerte és magára kötelezőnek fogadja el, és hozzájárul az adatainak az Adatkezelési és Adatvédelmi Tájékoztatóban foglalt feltételekkel történő kezeléséhez.

 

12.5.
A regisztrációt követően a Szolgáltató e-mailben kiküldi a fiók aktiválásához szükséges linket, melyre rákattintva a felhasználói fiókja aktiválásra kerül.

A regisztrációt követően a Szolgáltató e-mailben visszaigazolást küld arról, hogy az Ön regisztrációja sikeres volt. A regisztrációról szóló visszaigazolás tartalmazza az Ön elfogadott felhasználói nevét és a regisztráció elfogadásának tényét.

 

12.6.
Ön köteles a belépési jelszót titokban tartani, azt másnak nem adhatja át illetve nem teheti hozzáférhetővé. Amennyiben Ön a jelszavát elfelejti, kérésére a Szolgáltató a regisztrációkor megadott e-mail címre történő megküldéssel új jelszót bocsát rendelkezésre, és egyben érvényteleníti a korábbi jelszót. Ön köteles az e-mailben megadott új jelszót haladéktalanul módosítani a felhasználói fiókban. Amennyiben Ön észleli, hogy jelszava harmadik személy részére hozzáférhetővé vált vagy a jelszavával visszaélés történt, erről haladéktalanul köteles írásban értesíteni a Szolgáltatót és haladéktalanul köteles a jelszavát megváltoztatni.

 

12.7.

Ön köteles a megadott adataiban történt változásokat legkésőbb a változást követő 2 (kettő) munkanapon belül átvezetni a felhasználói fiókban.

 

12.8.

Amennyiben Ön nem regisztrál előzetesen a Szolgáltató honlapján, a megrendelés során is létrehozhat felhasználói fiókot az Ön által választott felhasználónévvel és jelszóval. Ebben az esetben a megrendelés során megadott e-mail címmel kerül létrehozásra a felhasználói fiók.

 

 

  1. A Fogyasztót megillető visszavonási jog, elállási és felmondási jog és annak gyakorlása

 

13.1. A Fogyasztó fogalma

A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. tv. 8:1. § 3. pont értelmében a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy, vásárló fogyasztónak (a továbbiakban: Fogyasztó) minősül. Felhívjuk a figyelmét, hogy erre tekintettel a jogi személyek és más szervezetek nem minősülnek fogyasztónak.

 

13.2. A megrendelés visszavonásának joga

A Fogyasztót a Szerződés megkötése (azaz a megrendelés Szolgáltató általi elfogadása) előtt megilleti az ajánlat (azaz a megrendelés) visszavonásának joga, ami a Szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

 

13.3. Elállási vagy felmondási jog

A Fogyasztó, mint távollévők között kötött Szerződéstől a Szerződés megkötésének napjától számított 14 (tizennégy) napon belül indokolás nélkül elállhat, ha a teljesítés még nem kezdődött meg.

 

13.4. Az elállás vagy felmondás módja

A Fogyasztó a jelen pont szerinti elállási vagy felmondási jogát a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. sz. mellékletében foglalt nyilatkozat-minta felhasználásával vagy az elállásra, illetve felmondásra vonatkozó egyértelmű nyilatkozattal gyakorolhatja.

 

13.5. Határidő számítása

Az elállási, illetve felmondási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az elállásra, illetve felmondásra vonatkozó nyilatkozatát a jelen pont szerinti 14 (tizennégy) napos határidőben elküldi a Szolgáltató részére. Vita esetén a Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási, illetve felmondási jogot szabályszerűen gyakorolta.

 

13.6. Visszafizetési kötelezettség

Ha a Fogyasztó érvényesen elállt a Szerződéstől, a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszatéríti a Fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget a Fogyasztó bankszámlájára történő átutalással, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így különösen a kiszállítási költséget is. Ha a Fogyasztó a kiszállítás során kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott, a Szolgáltató nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. A Fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám, vagy postai cím következtében történő késedelem miatt a Szolgáltatót felelősség nem terheli.

 

13.7. A termék(ek) visszaküldése

Ha a Fogyasztó érvényesen elállt a szerződéstől vagy azt a jelen 12. pont szerint érvényesen felmondta, az ezzel érintett terméke(ke)t tovább nem jogosult használni, hanem köteles haladéktalanul, de legkésőbb az elállás illetve felmondás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a Szolgáltatónak vagy a Szolgáltató által a Termék(ek) átvételére meghatalmazott személynek, így különösen a fuvarozónak átadni, kivéve, ha a Szolgáltató vállalta, hogy a Terméke(ke)t maga fuvarozza vissza. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Fogyasztó a Terméke(ke)t a határidő lejárta előtt elküldi.

 

A Termék(ek) visszaküldésének költségét a Fogyasztó viseli.

 

A Fogyasztó csak a Termék(ek) jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

 

13.8. Egyéb költségek

A Fogyasztót elállási, illetve felmondási joga gyakorlása során a jelen 12. pontban meghatározottakon felül további költség és egyéb kötelezettség nem terheli.

 

  1. Külföldi személy részére történő értékesítés

 

Jelen pont alkalmazása során Vásárlónak az a Fogyasztó minősül, aki az Európai Unió valamely tagállamának állampolgára, vagy valamely tagállamban lakóhellyel rendelkezik, vagy az a vállalkozás, amely valamely tagállamban letelepedési hellyel rendelkezik, és az Európai Unión belül kizárólag végfelhasználás céljából vesz igénybe szolgáltatást, vagy ilyen szándékkal jár el. Jelen pont alkalmazása során Fogyasztónak az a természetes személy minősül, aki olyan célból jár el, amely kívül esik kereskedelmi, ipari, kézműipari vagy szakmai tevékenysége körén.

 

A Szolgáltató a magyar és a nem magyar vásárlók között nem tesz különbséget, a szolgáltatást mindenki számára a jelen ÁSZF-ben foglalt feltételekkel, a magyar jog szerint nyújtja.

 

A jelen ÁSZF eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató Magyarország területén biztosítja a megrendelt termékek kiszállítását/átvételét.

 

A kommunikáció és a vásárlás nyelve elsősorban a magyar nyelv, a Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó tagállama szerinti nyelvén kommunikálni a Fogyasztóval. A termék árát a nem magyarországi Fogyasztó is magyar forintban köteles megfizetni, erre tekintettel a külföldi pénznemben elindított átutalás banki átváltásának költsége a Fogyasztót terheli. Amennyiben a külföldi pénznemben elindított átutalás átváltási árfolyamából adódó eltérés vagy a banki költségek levonása miatt a Fogyasztó nem a teljes összeget fizette meg, a Szolgáltató felhívására köteles a hiányzó összeget haladéktalanul kiegyenlíteni.

 

  1. Az adatbeviteli hibák javítása – Felelősség a megadott adatok valóságáért

 

Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az Ön által bevitt adatok módosítására (a böngészőben a „Vissza” gombra kattintva az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha Ön már a következő oldalra lépett).

 

Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a Termék.

 

Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a Szerződés létrejöttét. 

 

Amennyiben a megrendeléskor megadott adataiban a Szerződés hatálya alatt változás történik, erről Ön lehetőleg előzetesen, de legkésőbb a változást követő 2 (kettő) munkanapon belül köteles értesíteni a Szolgáltatót.

 

  1. Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek

 

16.1.
A Fogyasztó szolgáltatással vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszait, kifogásait szóban vagy írásban, az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Vincze Tünde egyéni vállalkozó

panaszügyintézés helye, postai címe: 2112 Veresegyház, Erkel Ferenc u. 50. A ép.

e-mail: info@babucibox.hu

 

A Fogyasztó panasza a Szolgáltatónak, illetve a Szolgáltató érdekében vagy javára eljáró személynek a szolgáltatás fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozhat.

 

16.2.
 A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát

  1. a) személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Fogyasztónak átadni,
  2. b) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Fogyasztónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni,

egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni.

 

Az elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  1. a) a Fogyasztó neve, lakcíme,
  2. b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  3. c) a Fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  4. d) a Szolgáltató nyilatkozata a Fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  5. e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és – elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a Fogyasztó aláírása,
  6. f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  7. g) elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

 

16.3.
Az írásbeli panaszt a Szolgáltató – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató indokolni köteles.

 

16.4.
A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

 

16.5.
A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a Fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a Fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

 

16.6.
Amennyiben a Szolgáltató és a Fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Fogyasztó számára:

 

  1. a) Fogyasztóvédelmi eljárás

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben Ön Fogyasztónak minősül és fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a Fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/

 

  1. b) Bírósági eljárás

Bármely Fogyasztó jogosult a jogvitából, a Fogyasztó a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

 

  1. c) Békéltető testületi eljárás

Amennyiben Ön Fogyasztónak minősül, a Szolgáltatóval szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát a Szolgáltató elutasította, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez is fordulni.

 

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a Felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében.

 

A békéltető testület a Fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

 

A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a Fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.

 

A békéltető testület eljárása a Fogyasztó kérelmére indul. Az eljárásra – a Fogyasztó erre irányuló kérelme esetén – a Fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

 

A Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében fennáll a Szolgáltatónak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”). Amennyiben a Szolgáltató székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyében van bejegyezve, a Szolgáltató együttműködési kötelezettsége a Fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki. Az együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel.

 

A békéltető testület eljárásáról bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu

 

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:

https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

 

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Baranya Megyei Békéltető Testület

Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.

Telefonszám: 06-72-507-154

Fax: 06-72-507-152

E-mail: abeck@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu

 

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület

Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523

Fax: 06-76-501-538

E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu; mariann.matyus@bkmkik.hu

Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

 

Békés Megyei Békéltető Testület

Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

Telefonszám: 06-66-324-976

Fax: 06-66-324-976

E-mail: eva.toth@bmkik.hu

 

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870

Fax: 06-46-501-099

E-mail: bekeltetes@bokik.hu

 

Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Telefonszám: 06-1-488-2131

Fax: 06-1-488-2186

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

 

Csongrád Megyei Békéltető Testület

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszám: 06-62-554-250/118

Fax: 06-62-426-149

E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

 

Fejér Megyei Békéltető Testület

Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefonszám:06-22-510-310

Fax: 06-22-510-312

E-mail: fmkik@fmkik.hu

 

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület

Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszám: 06-96-520-217

Fax: 06-96-520-218

E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu

 

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.

Telefonszám: 06-52-500-710

Fax: 06-52-500-720

E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu

 

Heves Megyei Békéltető Testület

Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.

Telefonszám: 06-36-429-612

Fax: 06-36-323-615

E-mail: hkik@hkik.hu

 

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület

Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.

Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570

Fax: 06-56-510-628

E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu

 

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület

Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefonszám: 06-34-513-027

Fax: 06-34-316-259

E-mail: szilvi@kemkik.hu

 

Nógrád Megyei Békéltető Testület

Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.

Telefonszám: 06-32-520-860

Fax: 06-32-520-862

E-mail: nkik@nkik.hu

 

Pest Megyei Békéltető Testület

Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.

Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81

Telefonszám: 06-1-269-0703

Fax: 06-1-474-7921

E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

 

Somogy Megyei Békéltető Testület

Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.

Telefonszám: 06-82-501-026

Fax: 06-82-501-046

E-mail: skik@skik.hu

 

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefonszám: 06-42-311-544

Fax: 06-42-311-750

E-mail: bekelteto@szabkam.hu

 

Tolna Megyei Békéltető Testület

Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet

Telefonszám: 06-74-411-661

Fax: 06-74-411-456

E-mail: kamara@tmkik.hu

 

Vas Megyei Békéltető Testület

Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

Telefonszám: 06-94-312-356

Fax: 06-94-316-936

E-mail: vmkik@vmkik.hu

 

Veszprém Megyei Békéltető Testület

Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.

Telefonszám: 06-88-429-008

Fax: 06-88-412-150

E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu

 

Zala Megyei Békéltető Testület

Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.

Telefonszám: 06-92-550-513

Fax: 06-92-550-525

E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

 

  1. d) Online vitarendezési platform

 

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak és lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.

 

A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform itt érhető el:

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

 

  1. Szerzői jogok

 

A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-nevére, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire.

 

Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a Honlapon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások, fényképek, szöveges tartalmak engedély nélküli felhasználása, így különösen a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, többszörözése, újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül. Tilos a Honlap tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése, a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése, továbbá bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a Honlap, vagy annak bármely része módosítható vagy indexelhető.

 

A Honlapról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a Szolgáltató mint jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a Honlapra való hivatkozással, a forrás feltüntetésével lehet.

 

  1. Magatartási kódex

 

A Szolgáltatónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.

 

  1. A digitális adattartalom működése, műszaki védelmi intézkedések

 

19.1.
A Szolgáltató minden ésszerű intézkedést megtesz a Honlap folyamatos és vírusmentes működéséért, illetve a honlapra feltöltött tartalmak folyamatos és vírusmentes megtekintésének biztosítása érdekében.

 

19.2.
A Honlapon megjelenő adatokat szolgáltató szerverek elérhetősége évi 99,9% feletti. Rendszeresen mentés készül a teljes adattartalomról, így probléma esetén az eredeti adattartalom visszaállítható. A Honlapon megjelenő adatokat MSSQL és MySQL adatbázisban tároljuk. Az érzékeny adatok megfelelő erősségű titkosítással vannak tárolva, kódolásukhoz processzorba épített hardveres támogatást használunk.

 

19.3.
A Fogyasztó tudomásul veszi, hogy a Honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Szolgáltató – a mindenkor hatályos jogszabályok által megengedett esetekben illetve mértékben – kizárja a felelősségét minden olyan kárért, amely a honlap nem megfelelő működése, így különösen adatvesztés vagy vírustámadás miatt következett be. Adatvesztés, vírusfertőzés vagy erre utaló körülmények észlelése esetén a további károk megelőzése érdekében a Szolgáltató jogosult a Honlap működését felfüggeszteni, a Fogyasztó hozzáférését felfüggeszteni vagy letiltani, a Szerződés teljesítését felfüggeszteni.

 

  1. Egyéb rendelkezések

 

20.1.
Amennyiben a Fogyasztó súlyos szerződésszegést követ el, a Szolgáltató jogosult választása szerint a Szerződés teljesítését felfüggeszteni, a Szerződést azonnali hatállyal felmondani, az újabb megrendelést elutasítani, a regisztrációt törölni vagy a hozzáférését letiltani. Súlyos szerződésszegésnek minősül különösen

  1. a) valótlan vagy hiányos adatok megadása;
  2. b) ha a Fogyasztó részéről a Szolgáltató vagy más felhasználók személyes adataival, a szolgáltatás rendszerével szemben bármilyen jogsértésre, visszaélésre utaló körülmény merül fel.

 

20.2.
A jelen ÁSZF bármely rendelkezésének érvénytelensége nem érinti a szerződés többi rendelkezésének érvényességét, kivéve, ha a Felek az érvénytelenné vált rész nélkül a Szerződést nem kötötték volna meg. Az érvénytelen rész helyett a vonatkozó jogszabályi rendelkezés alkalmazandó.

 

20.3.
A jelen ÁSZF szerint megkövetelt nyilatkozatokat és értesítéseket – eltérő rendelkezés hiányában – írásban kell megtenni, és személyesen, tértivevényes ajánlott levélként postai úton, futárszolgálattal vagy e-mailben kell kézbesíteni a Szolgáltató 1. pont szerinti, illetve a Fogyasztónak a regisztráció vagy a megrendelés során megadott címére. A jelen ÁSZF szerinti nyilatkozatokat és értesítéseket a következő időpontokban kell kézbesítettnek tekinteni:

  1. személyes vagy futárszolgálat útján történő kézbesítés esetén az átvételi elismervény (futárszolgálat által vezetett jegyzőkönyv) címzett általi aláírása vagy az aláírás megtagadása napján;
  2. tértivevényes ajánlott levélben küldött postai küldemény esetén a tértivevényen szereplő átvételi időpontban, illetve az átvétel hiányában a küldemény kézbesítésének megkísérlésétől számított ötödik munkanapon;
  3. emailben küldött nyilatkozat esetén, amikor az e-mail olvasását a címzett automatikus visszaigazolással vagy külön e-mailben visszaigazolta.

 

20.4.
A jelen ÁSZF-ben és a Szerződésben nem szabályozott kérdésekben a magyar jogszabályok, így különösen az alábbi jogszabályok rendelkezései az irányadóak:

  1. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
  2. 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
  3. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
  4. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
  5. évi LVII. törvény a tisztességtelen piaci magatartás és a versenykorlátozás tilalmáról
  6. évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról
  7. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
  8. évi CXX. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
  9. AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
  10. AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)