Általános Szerződési Feltételek
hatályos 2022. szeptember 26. napjától
Preambulum
Üdvözlöm honlapomon! Köszönöm érdeklődését és bizalmát a https://babucibox.hu/ weboldalon keresztül értékesített termékek adásvétele iránt!
Kérem, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot, mert megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) tartalmát!
Ha a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a honlap használatával, az egyes termékekkel, a vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merült fel, vagy amennyiben egyedi igényét szeretné megbeszélni, úgy kérem, vegye fel a kapcsolatot a megadott elérhetőségeken!
- A Szolgáltató adatai, impresszum
A jelen ÁSZF szerinti szolgáltatások nyújtójának, egyben a https://babucibox.hu/ weboldal üzemeltetőjének (a továbbiakban: Szolgáltató) adatai a következők:
- a Szolgáltató neve: Vincze Tünde egyéni vállalkozó
- székhelye, egyben üzleti tevékenységének helye: 2112 Veresegyház, Erkel Ferenc u. 50. A ép.
- elérhetősége: telefon: +36 30 120 6355
e-mail cím: info@babucibox.hu
- honlap: https://babucibox.hu/
- nyilvántartó hatóság, nyilvántartási szám:
egyéni vállalkozók nyilvántartása: Nemzeti Adó- és Vámhivatal, 55237352
kereskedelmi nyilvántartás: Veresegyház Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatal Jegyzője, 2056/2020/B
- adószáma: 66773085-1-33
- bankszámlaszáma: Raiffeisen Bank Zrt., 12010855-01419080-00100002
- A tárhelyszolgáltató adatai
- név: RACKFOREST KFT.
- székhely: 1132 Budapest, Victor Hugo utca 11. 5. em. B05001.
- elérhetőség: telefon: +36 1 211 0044
e-mail cím: info@rackforest.com
- honlap: https://rackforest.com/
- Az ÁSZF tárgya, elfogadása, hatálya
3.1.
A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) szabályozza Vincze Tünde egyéni vállalkozó mint eladó, illetve szolgáltató (a továbbiakban: Eladó, Szolgáltató) és Ön mint a https://babucibox.hu/ weboldalon keresztül értékesített termékek vásárlója, (a továbbiakban: Ön, Vevő) között létrejövő szerződés (a továbbiakban: Szerződés) létrejöttének feltételeit, a Szolgáltató és az Ön (a továbbiakban együttesen: Felek) jogait és kötelezettségeit, így különösen a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, az óvadék szabályait, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási és felmondási jog gyakorlásának feltételeit.
3.2.
Ön köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit legkésőbb a megrendelés véglegesítése előtt. Ön a jelen ÁSZF rendelkezéseit elektronikus úton megadott elfogadó nyilatkozattal fogadja el, regisztráció esetén a „Regisztráció” ikonra kattintva, egyébként pedig a megrendelés elküldése során a „Megrendelés elküldése” ikonra kattintva. Ennek során az erre szolgáló négyzetek kipipálásával kifejezetten kijelenti, hogy a jelen ÁSZF rendelkezéseit és az Adatkezelési és Adatvédelmi Tájékoztatót megismerte és magára kötelezőnek fogadja el, és hozzájárul az adatainak az Adatkezelési és Adatvédelmi Tájékoztatóban foglalt feltételekkel történő kezeléséhez.
3.3.
A jelen ÁSZF a fent feltüntetett kezdő időponttól határozatlan ideig hatályos.
3.4.
A Szolgáltató jogosult a jelen ÁSZF rendelkezéseit egyoldalúan módosítani, ugyanakkor az egyoldalú módosítás a már megkötött Szerződések tartalmát nem érinti. (A már megkötött szerződéseket érintő ÁSZF módosításhoz közös megegyezés szükséges az 5.10. pont értelmében.) A mindenkor hatályos ÁSZF – a hatályba lépés kezdő időpontjának feltüntetésével – a honlapon elérhető, megtekinthető és onnan nyomtatható.
3.5.
A jelen ÁSZF-ben használt fogalmak:
- ÁSZF: a jelen Általános Szerződési Feltételek;
- Vevő/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő, szerződést kötő személy;
- Eladó, Szolgáltató: az értékesítési szolgáltatás nyújtója, a https://babucibox.hu/ weboldal üzemeltetője;
- Felek: a Szolgáltató és a Vevő együttesen;
- Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy;
- Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül;
- Honlap: a jelen https://babucibox.hu/ weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál;
- Kosár: a Honlapon megtalálható vásárlói kosár, amelybe a kiválasztott Terméke(ke)t be kell helyezni a Szerződés megkötéséhez;
- Szerződés: a Szolgáltató és a Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő szerződés;
- Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak;
- Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz;
- Termék: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon keresztül értékesítésre szánt Termék, amely a Szerződés tárgyát képezi;
- Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy;
- : a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény.
- Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre, adatbeviteli hibák javítása, szolgáltatási terület
4.1.
A Szolgáltató terméket értékesít webshopon keresztül. A Szolgáltató a megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól a honlapon, az egyes termékeknél szereplő leírásokban ad tájékoztatást.
4.2.
Amennyiben a Szolgáltató bármely Termék árát hibásan tüntette fel és megrendelés érkezett a Termékre, de Szerződést még nem kötöttek a Felek, akkor a Szolgáltató az ÁSZF „Eljárás hibás díj esetén” pontja alapján jár el.
4.3.
A Szolgáltató az értékesítési szolgáltatást kizárólag Magyarország területén nyújtja, kiszállítást kizárólag Magyarország területén vállal.
- Eljárás hibás díj esetén
5.1.
Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett díjnak minősül:
- 0 Ft-os díj,
- kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető díj (pl.: 1000 Ft-os díj esetén 20 %-os kedvezmény feltüntetése mellett 500 Ft-ért kínált Termék).
5.2.
Hibás díj feltüntetése esetén a Szolgáltató felajánlja a Termék valós díjon történő értékesítésének lehetőségét, mely információ birtokában Ön eldöntheti, hogy megrendeli valós díjon a Terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
- A honlap használata, a vásárlás menete
6.1. A regisztráció és a felhasználói fiók létrehozása
A szolgáltatás megrendeléséhez Ön nem köteles az adatait regisztrálni. A regisztráció a megrendeléseinek áttekintését és kezelését segíti, mivel ezzel felhasználói fiók létesül az Ön részére, amelyben nyomon követheti a megadott adatait, megrendeléseit, kifizetéseit, és szükség esetén módosíthatja adatait. A regisztrációról részletesen a 12. pont rendelkezik.
6.2. Termék kiválasztása
Ön a honlapon szereplő termékkategóriákra kattintva választhatja ki a kívánt termékcsaládot, és ezen belül az egyes termékeket. Az egyes termékekre kattintva találja a termék fotóját, cikkszámát, ismertetőjét, árát. Önnek vásárlás esetén a honlapon szereplő árat kell megfizetnie. A termékeket illusztrált fényképpel jelöltük. A fényképeken látható kiegészítők, dekorációs elemek nem részei a terméknek, kivéve ha az a termékleírásban külön kiemelésre kerül.
Felhívjuk figyelmét, hogy az esetleges elírásokért, téves adatokért felelősséget nem vállalunk!
6.3. Kosárba helyezés, kosár megtekintése és módosítása
A Termék kiválasztása úgy történik, hogy Ön a „Kosárba teszem” gombra kattintva azt a kosárba helyezi. Ön tetszőleges számú Terméket helyezhet a Kosárba. Ezzel Önnek vásárlási- vagy fizetési kötelezettsége még nem keletkezik, mivel a Kosárba helyezés nem minősül ajánlattételnek. Amennyiben Ön nem kíván több Terméket kiválasztani, úgy kattintson a „Kosár” gombra!
A Honlap használata során Ön a Honlap tetején található „Kosár” ikonra kattintva bármikor ellenőrizheti a Kosár tartalmát. Amennyiben a Kosár áttekintése után újabb Terméket szeretne a Kosárba helyezni, úgy kattintson a „Vásárlás folytatása” gombra!
A Kosár tartalma a megrendelés véglegesítéséig – a „Tovább a pénztárhoz” gomb megnyomásáig – szabadon módosítható, a Kosárból tetszés szerinti termékek eltávolíthatóak, a kosárba tetszés szerint újabb termékek helyezhetőek. A rendszer a „Kosár frissítése” gomb megnyomását követően megjeleníti az Ön által megváltoztatott adatoknak megfelelő információkat, ideértve a Kosárba tett Termék(ek) összes árát.
Amennyiben Ön nem kíván a Kosár tartalmán módosítani, úgy a „Tovább a pénztárhoz” gomb lenyomásával folytathatja a megrendelést és adhatja meg a megrendelői és szállítási adatokat.
6.4. Megrendelői és számlázási adatok megadása
Amennyiben Ön regisztrált felhasználó, beléphet a felhasználói fiókjába a „Visszatérő vásárló vagy? Kattints ide a bejelentkezéshez” gombra kattintva. Ezzel megjelennek a saját felhasználói fiókban megadott megrendelői adatok.
Amennyiben Ön nem regisztrált felhasználó, lehetősége van regisztrálni a „Fiók létrehozása?” kérdés előtti négyzet kipipálásával.
Amennyiben nem kíván regisztrálni, a szolgáltatás teljesítéséhez a következő megrendelői, számlázási adatokat kell megadnia a természetes személyeknek: vezetéknév, keresztnév, lakcím, e-mail cím, telefonszám.
A megrendelés során megadott telefonszámra SMS értesítést kap a futárszolgálattól a Termék átvételének várható időpontjáról.
A kötelezően kitöltendő mezőket a rendszer * szimbólummal jelöli.
A Szolgáltató a jelen pontban meghatározott adatokat a Szerződés létrehozása, tartalmának meghatározása, módosítása, teljesítésének figyelemmel kísérése, az abból származó díjak számlázása, valamint az azzal kapcsolatos követelések érvényesítése, továbbá a szolgáltatás nyújtása, illetve kapcsolattartás céljából és az ahhoz szükséges ideig kezelheti, az Adatkezelési és Adatvédelmi Tájékoztatóban foglaltak szerint.
A fentiek szerint megadott megrendelői és számlázási adatokat Ön elmentheti, módosíthatja a felhasználói fiókjában a „Címek” menüpont alatt. A felhasználói fiókba a „Belépés” gombra kattintva léphet be.
6.5. Szállítás módja, díja, szállítási adatok megadása
A megvásárolt termékek kiszállítása futárszolgálattal, Foxpost automatába, Packeta átvevőhelyre vagy házhozszállítás útján történik. A kiszállítás módját Ön választhatja ki.
Vásárláskor lehetősége van a megrendelő adataitól eltérő szállítási adatok megadására, ennek során a következő szállítási adatokat kell megadnia:
- a) természetes személy átvevő/átadó esetén: vezetéknév, keresztnév, lakcím vagy a kiválasztott átvevőhely, csomagautomata.
- b) szervezet átvevő/átadó esetén: vezetéknév, keresztnév, szervezet neve („Cégnév”), szállítási címe vagy a kiválasztott átvevőhely, csomagautomata.
A házhozszállítás várható időpontjáról, a háznál történő csomagfelvétel várható időpontjáról vagy a küldemény átvevőhelyre történő megérkezéséről SMS-ben értesíti Önt a megrendelés során megadott telefonszámon.
A Packeta átvevőhelyére vagy Foxpost automatába történő kiszállítás igénylése esetén az átvételi helyet is ki kell választania.
A kötelezően kitöltendő mezőket a rendszer * szimbólummal jelöli.
A Szolgáltató a jelen pontban meghatározott adatokat a szolgáltatás nyújtása és a kapcsolattartás céljából és az ahhoz szükséges ideig kezelheti, az Adatkezelési és Adatvédelmi Tájékoztatóban foglaltak szerint. A Szolgáltató a fuvarozás szerződésszerű teljesítése és a kapcsolattartás érdekében az átvevő/átadó nevét, a szállítási címet, a kapcsolattartó email címét és telefonszámát továbbítja a fuvarozó részére.
A fentiek szerint megadott szállítási adatokat elmentheti és módosíthatja a felhasználói fiókjában, a „Címek” menüpont alatt.
6.6. A megrendelés áttekintése és elküldése
Amennyiben Ön meggyőződött arról, hogy a Kosár tartalma megfelel az Ön által megrendelni kívánt tételeknek, valamint az Ön adatai helyesen szerepelnek, úgy a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva lezárhatja és elküldheti megrendelését.
A „Megrendelés elküldése” előtt az erre szolgáló négyzetek kipipálásával Ön kifejezetten kijelenti, hogy a jelen ÁSZF rendelkezéseit és az Adatkezelési és Adatvédelmi Tájékoztatót megismerte és magára kötelezőnek fogadja el, és hozzájárul az adatainak az Adatkezelési és Adatvédelmi Tájékoztatóban foglalt feltételekkel történő kezeléséhez.
A honlapon közölt információk nem minősülnek a Szolgáltató részéről a Szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén Ön minősül ajánlattevőnek.
Ön a „Megrendelés elküldése” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – a megrendelés Szolgáltató részéről történő visszaigazolása esetén – fizetési kötelezettséget von maga után. Önt az ajánlata 48 órás időtartamban köti. Amennyiben a megrendelésének elküldésétől számított 48 órán belül az Ön ajánlatának elfogadását nem igazolja vissza a Szolgáltató, Ön mentesül az ajánlati kötöttsége alól, azaz már nem köteles megvásárolni a szolgáltatást.
- A megrendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte, a szerződés nyelve, formája
A megrendelések feldolgozása két lépcsőben történik.
7.1. A megrendelés megérkezése
Önnek bármilyen időpontban lehetősége van a megrendelés leadására. Először a megrendelés megérkezéséről egy automatikus visszaigazoló emailt kap, ami tehát csak annak tényét rögzíti, hogy az Ön megrendelése a honlapon keresztül megérkezett a Szolgáltatóhoz. Ez a visszaigazolás tehát nem minősül az Ön ajánlata elfogadásának.
Amennyiben Ön azt észleli, hogy a megrendelés megérkezéséről szóló automatikus visszaigazoló e-mail értesítés az Ön adatait tévesen tartalmazza (pl. név, szállítási cím, telefonszám, stb.), úgy Ön köteles ennek tényét – a helyes adatok megadásával egyidejűleg – a Szolgáltató részére e-mail útján haladéktalanul közölni.
Amennyiben Ön a megrendelésétől számított 24 órán belül nem kapja meg a megrendelés megérkezéséről szóló automatikus visszaigazoló e-mailt, úgy kérjük, vegye fel a Szolgáltatóval a kapcsolatot, mert elképzelhető, hogy megrendelése technikai okok miatt nem érkezett meg a rendszerbe.
7.2. A megrendelés elfogadása, teljesítése, a szerződés létrejötte
A Szolgáltató az Ön ajánlatának elküldését követően ellenőrzi a megrendelt tételek rendelkezésre állását. Amennyiben a tételek rendelkezésre állnak, a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb a megrendelés megérkezését követő 48 órán belül egy második e-mail útján tájékoztatja, hogy az Ön megrendelési ajánlatát elfogadta, a megrendelés teljesítésre került. A Szerződés akkor jön létre, amikor a Szolgáltató részéről küldött, a megrendelés teljesítését visszaigazoló email az Ön számára a levelezőrendszerében hozzáférhetővé válik (második visszaigazolás).
A megrendelés elfogadásáról szóló email tartalmazza:
- az elfogadott megrendelés adatait;
- a jelen ÁSZF megrendelés elküldésekor hatályos szövegét;
- az Adatkezelési és Adatvédelmi Tájékoztató megrendelés elküldésekor hatályos szövegét;
- az elállási illetve felmondási jogról szóló tájékoztatót és az elállási illetve felmondási nyilatkozat minta szövegét.
Amennyiben Ön azt észleli, hogy a megrendelés elfogadásáról szóló automatikus visszaigazoló e-mail értesítés az Ön adatait tévesen tartalmazza (pl. név, szállítási cím, telefonszám stb.), úgy Ön köteles ennek tényét – a helyes adatok megadásával egyidejűleg – a Szolgáltató részére e-mail útján haladéktalanul közölni.
Amennyiben Ön a megrendelésétől számított 24 órán belül nem kapja meg a megrendelés elfogadásáról szóló automatikus visszaigazoló e-mailt, úgy kérjük, vegye fel a Szolgáltatóval a kapcsolatot, mert elképzelhető, hogy megrendelése technikai okok miatt nem érkezett meg a rendszerbe.
7.3. Megrendelés fizetése
Ön a „Megrendelés elküldése” gomb megnyomásával átirányításra kerül a SimplePay online fizetési rendszerére, ahol a kártyaadatok megadásával Ön kifizetheti a termék(ek) árát.
A fizetés teljesítését követően Ön egy újabb automatikus emailt kap, hogy a fizetés sikeresen megtörtént.
Amennyiben Ön a fizetéstől számított 24 órán belül nem kapja meg a fizetés megtörténtéről szóló automatikus visszaigazoló e-mailt, úgy kérjük, vegye fel a Szolgáltatóval a kapcsolatot, mert elképzelhető, hogy a Fizetési Szolgáltatótól a sikeres fizetésről szóló értesítés technikai hiba miatt nem érkezett be a Szolgáltató rendszerébe.
7.4. A szerződés nyelve, a szerződés formája
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó Szerződés nyelve a magyar nyelv.
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó Szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek, azt a Szolgáltató nem iktatja.
- Számlázás, fizetés határideje és módja
8.1. Számlázás
A Szolgáltató a megrendelés elfogadásától számított 5 (öt) munkanapon belül a számlázó rendszeréből elektronikus számlát bocsát ki, és azt az Ön részére a számlázási adatok között megadott email címre kézbesíti.
8.2. Fizetési határidő
A megrendelt termék, szolgáltatás díja a megrendelés véglegesítésekor előre fizetendő.
Minden, a Szolgáltató számára fizetendő összeg akkor tekinthető megfizetettnek, amely napon jóváírják a Szolgáltató bankszámláján.
8.3. A megrendelt termék, szolgáltatás fizetésének módja, SimplePay adattovábbítási nyilatkozat
A Termék(ek) árát kényelmesen és biztonságosan fizetheti ki bankkártyával a SimplePay online fizetési rendszerén keresztül. A Fizetési Szolgáltató az OTP Mobil Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (cégjegyzékszám: Cg. 01-09-174466; székhelye: 1143 Budapest, Hungária krt. 17-19.; telefonszáma: +(36 1) 366-6611; +(36 20) 366-6611; +(36 30) 366-6611; +(36 70) 366-6611; e-mail címe: ugyfelszolgalat@simple.hu; a továbbiakban: Fizetési Szolgáltató). A SimplePay a szolgáltatásával Ön és a Szolgáltató közötti, a SimplePay rendszeren keresztül bonyolított online pénzáramlás biztosítását és annak biztonságos lebonyolítását végzi.
Fontos tudni, hogy a bankkártyaadatokat nem a SimplePay szolgáltatást nyújtó Fizetési Szolgáltató, hanem kártyatársasági szabályoknak megfelelően a regisztrációs tranzakció során az autorizációt végző hitelintézet tárolja le. A bankkártyaadatokhoz sem a Szolgáltató, sem a SimplePay szolgáltatást nyújtó Fizetési Szolgáltató nem fér hozzá.
A megrendelés során a „Megrendelés elküldése” gomb megnyomásával Ön átirányításra kerül a Fizetési Szolgáltató online fizetési weboldalára. A rendszer biztonságos csatornát használ és automatikus. A megrendeléssel kapcsolatos személyes adatokról és a vásárlás tartalmára vonatkozó információkról a Fizetési Szolgáltató nem kap értesítést a Szolgáltatótól, és a Szolgáltató sem értesül a fizetési weboldal adattartalmáról, így különösen a bankkártya adatairól, azokat a Szolgáltató nem tárolja. A kifizetett összeg azonnal zárolásra kerül az Ön bankszámláján. A bankkártyás fizetés módjáról és szabályairól a Fizetési Szolgáltató ad részletes tájékoztatást a fizetési weboldalon.
A Szolgáltató – a mindenkor hatályos jogszabályok által megengedett esetekben, illetve mértékben – ezennel kizárja a felelősségét minden olyan szerződésszegésért, vagy szerződésen kívüli károkozásért, amely a Fizetési Szolgáltatónak felróható okból, illetve egyébként a Fizetési Szolgáltató érdekkörében jelentkezett technikai hiba miatt következett be.
A megfizetett összeg Szolgáltató számláján történő jóváírásáról Ön tájékoztatásul automatikus emailt kap.
- Szállítás
A Szolgáltató a megrendelés összegének megfizetését követően legkésőbb 5 (öt) munkanapon belül gondoskodik a Termékek fuvarozónak történő átadásáról.
A szállítást az Ön által választott szállítási módnak megfelelően Szolgáltatóval szerződött fuvarozó végzi házhozszállítással, vagy az Ön által megjelölt csomagautomatába történő kézbesítéssel. A szállítás időtartamát a fuvarozó saját szabályzata tartalmazza, ez általában 3 (három) munkanap, ünnepi időszakban megnövekedett kiszállítási időre kell számítani.
9.1. A Szolgáltató fuvarozó partnerei
- Házhozszállítás esetén:
- GLS futárszolgálat (honlap: https://gls-group.eu/HU/hu/home)
A fuvarozótól SMS értesítést kap a megrendelés során megadott telefonszámra a házhozszállítás várható időpontjáról. A küldeményt Ön a házhozszállítás időpontjában köteles átvenni.
Bővebb információ: https://gls-group.eu/HU/hu/cimzetteknek-nyujtott-szolgaltatasok
- Packeta.hu futárszolgálat (honlap: https://www.packeta.hu/ )
Ön e-mailben és SMS-ben (a megrendelés során megadott telefonszámra) értesítést kap a futárszolgálattól, amint a Termék készen áll az átvételre. Az értesítés személyre szabott jelszót tartalmaz, amely a csomag átvételéhez szükséges. A küldeményt Ön a házhozszállítás időpontjában köteles átvenni.
- Csomagautomatába, átvevőhelyre történő szállítás esetén:
- Foxpost futárszolgálat (honlap: https://foxpost.hu/ )
Ön e-mailben és SMS-ben (a megrendelés során megadott telefonszámra) értesítést kap a futárszolgálattól, amint a Termék készen áll az átvételre az Ön által választott Foxpost csomagautomatában. Az értesítés személyre szabott nyitókódot tartalmaz, amely a csomag átvételéhez szükséges. A küldeményt Ön a nyitókód segítségével 3 napon belül bármikor átveheti.
- Packeta.hu futárszolgálat (honlap: https://www.packeta.hu/ )
A Packeta több, mint 500 átvevőhellyel rendelkező futárszolgálat Magyarországon. A fuvarozótól SMS és email értesítést kap arról, hogy az Ön által választott átvevőhelyen átvehető a Termék. Attól a pillanattól kezdve átveheti a csomagot 7 napon keresztül.
Bővebb információ: https://www.packeta.hu/csomagatvetel
9.2. Szállítási módok
Önnek lehetősége van a megrendelés leadáskor választani a szállítási módok közül, melyek díja a megrendelés véglegesítésekor kerül megfizetésre.
- Szállítás Foxpost csomagautomatába
Amennyiben Ön ezt a szállítási módot választja, a Termék(ek)et az Önhöz legközelebb eső Foxpost automatába kérheti.
- Szállítás Packeta átvevőhelyre
Amennyiben Ön ezt a szállítási módot választja, a Termék(ek)et az Önhöz legközelebb eső Packeta átvevőhelyre kérheti.
- Házhozszállítás
Amennyiben Ön ezt a szállítási módot választja, a Termék(ek)et az Ön által megadott szállítási címre kézbesíti a futárszolgálat.
- Mennyiségi és minőségi ellenőrzés, kellékszavatossági jogok, termékszavatosság, jótállás
10.1. Mennyiségi és minőségi ellenőrzés
A küldemény átvételét követően Ön haladéktalanul köteles a Termék(ek)et ellenőrizni mennyiségi és minőségi szempontból is: hogy a megállapodott Termék(ek)et kapta-e meg.
10.2. Mennyiségi hiány
Amennyiben az átvételkor mennyiségi hiányt észlelt, kérjük haladéktalanul jelezze a Szolgáltató felé. A Szolgáltató haladéktalanul gondoskodik a hiány pótlásáról vagy az Ön beleegyezése esetén az ár arányos leszállításáról és visszatérítéséről.
Kérjük azt is jelezze, ha mennyiségi hiányt nem észlelt, de a küldemény csomagolása az átvételkor sérült volt.
10.3. Minőségi hiba, hibás teljesítés
Hibás teljesítésnek az minősül, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a jelen ÁSZF-ben vagy a jogszabályokban megállapított minőségi követelményeknek, ruhacsomagok esetében különösen a használt ruháktól elvárható, rendeltetésszerű használatra alkalmas, esztétikailag elfogadható állapotnak. Nem teljesít hibásan a Szolgáltató, ha Ön a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett, így különösen, ha a Szolgáltató a hibát a Termék(ek) leírásában feltüntette.
10.4. A kellékszavatossági jogok gyakorlása, határideje, költségei
A Szolgáltató a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. Kellékszavatossági igénye alapján Ön választása szerint
- kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne; vagy
- az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a Szerződéstől elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül nem tud eleget tenni, vagy ha Önnek a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Ön a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Szolgáltatónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Szolgáltató adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
A kellékszavatossági igénye szabályszerű érvényesítéséhez a hiba felfedezése után Ön késedelem nélkül köteles a hibát a Szolgáltatóval közölni, a közlés késedelméből eredő kárért Ön felelős. Amennyiben Ön Fogyasztónak minősül, a hibát a felfedezésétől számított két hónapon belül kell közölnie.
Ugyanakkor az Ön kellékszavatossági igényét a teljesítés időpontjától számított egy éves elévülési határidőn belül érvényesítheti. Amennyiben Ön Fogyasztónak minősül, ezesetben is az elévülési határidő a ruhák használt jellegére tekintettel a teljesítés időpontjától számított egy év.
Amennyiben Ön Fogyasztónak minősül, a teljesítést követő hat hónapon belül felismert hiba esetén úgy kell tekinteni, hogy az már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha ez a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen vagy a Szolgáltató bizonyítja ennek ellenkezőjét. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
A kellékszavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.
10.5. Termékszavatosság, jótállás
Termékszavatosság
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt Ön kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Jótállás
Szolgáltató nem forgalmaz jogszabály által elrendelt kötelező jótállás alá eső terméket, továbbá önként sem vállal jótállást.
- Visszatérítés, utólagos engedmény
Ha Ön babaruhacsomagot vásárolt, és használat után a vásárlástól számított 6 hónapon belül visszajuttatja a megvásárolt babaruhacsomagot Szolgáltatónak, akkor a Szolgáltató utólagos engedményt ad Önnek a megrendelésre.
Ön a https://babucibox.hu honlapon keresztül a Részvételi form kitöltésével tud igényelni kódot, mellyel a ruhacsomag térítésmentesen visszaküldhető a Szolgáltató számára. Az eladásra szánt babaruhákat becsomagolva, a megküldött kód csomagoláson való feltüntetése után, Ön bármely Packeta átvevőhelyen feladhatja.
A visszaérkezett babaruhák állapota és márkája alapján a Szolgáltató a csomag átvételétől számított 5 munkanapon belül elküldi Önnek a visszatérítés megajánlott összegét (Megajánlott Összeg). Szolgáltató kizárólag az újszerű és jó állapotú ruhákra tud Megajánlott Összeget küldeni, az állapotok leírását Ön megtalálja a https://babucibox.hu oldalon.
A Megajánlott Összeg kiküldése után Ön választhat úgy, hogy a Megajánlott Összeg visszatérítését banki átutalással kéri vagy kupon formájában, mely a https://babucibox.hu oldalon használható fel. A kupon értéke a Megajánlott Összeg 110%-a, érvényességi ideje a kiállítástól számított egy év. A kupont a Szolgáltató az Ön által megadott e-mail címre küldi el a válasz email megérkezésétől számított 5 munkanapon belül. A banki átutalással történő visszatérítés esetén a Szolgáltató a válasz email megérkezésétől számított 5 munkanapon belül elindítja a visszatérítést.
Amennyiben Ön a Megajánlott Összeg kiküldését követő 72 órában nem jelez vissza a döntését illetően, automatikusan kupon kerül kiállításra és kiküldésre.
Amennyiben Ön szeretné visszakapni azokat a babaruhákat, amelyeket Szolgáltató nem vásárolt vissza, Szolgáltató vállalja azok visszaküldését az Ön által megjelölt Packeta átvevőhelyre. A meg nem vásárolt babaruhák visszaküldésének díja 1.500 Ft, melyről Szolgáltató számlát állít ki. A szállítási költség kifizetése után a Szolgáltató 10 munkanapon belül gondoskodik a babaruhák futárnak való átadásáról.
Amennyiben a megajánlott összeg ismeretében Ön eláll eladási szándékától, és visszakéri a már elküldött csomagot, úgy Ön kötelezettséget vállal a babaruhacsomaghoz kapcsolódó szállítási költségek megfizetésére (a Szolgáltatóhoz való eljuttatás, illetve az Önhöz való visszaküldés szállítási költségét tartalmazza). Az erről szóló számla fizetési határideje 8 nap. A kapcsolódó szállítási költségek kifizetése után a Szolgáltató 10 munkanapon belül gondoskodik a babaruhák futárnak való átadásáról. A babaruhacsomagok visszaküldése az Ön által megadott Packeta átvevőhelyre történik.
Amennyiben a szállításról szóló számla nem kerül kiegyenlítésre a fizetési határidőtől számított 30 napon belül, úgy Ön lemond a babaruhákról, és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem köteles tovább tárolni őket, szabadon rendelkezhet felettük.
- Regisztráció
12.1.
Sikeres regisztráció esetén Ön saját felhasználói fiókot kap, amely tartalmazza a regisztrált adatait, és megrendeléseinek adatait (a megvásárolt termékek adatai, ára, a megrendelések időpontja).
12.2.
A regisztráció során a következő adatait köteles megadni: felhasználónév, e-mail cím, jelszó. Ezen felhasználónév vagy e-mail cím segítségével tud majd belépni a felhasználói fiókba a „Belépés” gombra kattintva.
A kötelezően kitöltendő mezőket a rendszer * szimbólummal jelöli.
A Szolgáltató a jelen pontban meghatározott adatokat a Szerződés létrehozása, tartalmának meghatározása, módosítása, teljesítésének figyelemmel kísérése, az abból származó díjak számlázása, valamint az azzal kapcsolatos követelések érvényesítése, továbbá a szolgáltatás nyújtása, illetve kapcsolattartás céljából és az ahhoz szükséges ideig kezelheti, az Adatkezelési és Adatvédelmi Tájékoztatóban foglaltak szerint.
12.3.
A szolgáltatások személyre szabása, illetve a szolgáltatás hatékonyságának növelése – így különösen Önnek címzett elektronikus hirdetés, hírlevél, vagy egyéb címzett tartalom eljuttatása, piackutatás – céljából is megadhatja a regisztráció során a nevét és email címét. A Szolgáltató az adatok jelen pont szerinti célra történő regisztrációja előtt tájékoztatja Önt az adatkezelés jelen pont szerinti céljairól. A Szolgáltató a jelen pont szerinti adatokat kizárólag a jelen pontban meghatározott célból és az ahhoz szükséges ideig, Önnek a regisztráció során elektronikus úton megadott külön hozzájárulása esetén kezelheti. Ön a jelen pont szerinti adatok kezelését a regisztráció során és ezt követően a szolgáltatás nyújtása során bármikor megtilthatja, ennek érdekében a Szolgáltató biztosítja különösen az érintett adatoknak a felhasználói fiókból való törölhetőségét, illetve a jelen pont szerinti célokra történő felhasználásuk megtiltását, továbbá az elektronikus hirdetésekről, hírlevelekről való leiratkozás lehetőségét.
12.4.
Ön az e-mail cím megadását követően a „Regisztráció” gombra kattintva tudja a regisztrációt befejezni. A regisztráció során az erre szolgáló négyzetek kipipálásával kifejezetten kijelenti, hogy a jelen ÁSZF rendelkezéseit és az Adatkezelési és Adatvédelmi Tájékoztatót megismerte és magára kötelezőnek fogadja el, és hozzájárul az adatainak az Adatkezelési és Adatvédelmi Tájékoztatóban foglalt feltételekkel történő kezeléséhez.
12.5.
A regisztrációt követően a Szolgáltató e-mailben kiküldi a fiók aktiválásához szükséges linket, melyre rákattintva a felhasználói fiókja aktiválásra kerül.
A regisztrációt követően a Szolgáltató e-mailben visszaigazolást küld arról, hogy az Ön regisztrációja sikeres volt. A regisztrációról szóló visszaigazolás tartalmazza az Ön elfogadott felhasználói nevét és a regisztráció elfogadásának tényét.
12.6.
Ön köteles a belépési jelszót titokban tartani, azt másnak nem adhatja át illetve nem teheti hozzáférhetővé. Amennyiben Ön a jelszavát elfelejti, kérésére a Szolgáltató a regisztrációkor megadott e-mail címre történő megküldéssel új jelszót bocsát rendelkezésre, és egyben érvényteleníti a korábbi jelszót. Ön köteles az e-mailben megadott új jelszót haladéktalanul módosítani a felhasználói fiókban. Amennyiben Ön észleli, hogy jelszava harmadik személy részére hozzáférhetővé vált vagy a jelszavával visszaélés történt, erről haladéktalanul köteles írásban értesíteni a Szolgáltatót és haladéktalanul köteles a jelszavát megváltoztatni.
12.7.
Ön köteles a megadott adataiban történt változásokat legkésőbb a változást követő 2 (kettő) munkanapon belül átvezetni a felhasználói fiókban.
12.8.
Amennyiben Ön nem regisztrál előzetesen a Szolgáltató honlapján, a megrendelés során is létrehozhat felhasználói fiókot az Ön által választott felhasználónévvel és jelszóval. Ebben az esetben a megrendelés során megadott e-mail címmel kerül létrehozásra a felhasználói fiók.
- A Fogyasztót megillető visszavonási jog, elállási és felmondási jog és annak gyakorlása
13.1. A Fogyasztó fogalma
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. tv. 8:1. § 3. pont értelmében a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy, vásárló fogyasztónak (a továbbiakban: Fogyasztó) minősül. Felhívjuk a figyelmét, hogy erre tekintettel a jogi személyek és más szervezetek nem minősülnek fogyasztónak.
13.2. A megrendelés visszavonásának joga
A Fogyasztót a Szerződés megkötése (azaz a megrendelés Szolgáltató általi elfogadása) előtt megilleti az ajánlat (azaz a megrendelés) visszavonásának joga, ami a Szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
13.3. Elállási vagy felmondási jog
A Fogyasztó, mint távollévők között kötött Szerződéstől a Szerződés megkötésének napjától számított 14 (tizennégy) napon belül indokolás nélkül elállhat, ha a teljesítés még nem kezdődött meg.
13.4. Az elállás vagy felmondás módja
A Fogyasztó a jelen pont szerinti elállási vagy felmondási jogát a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. sz. mellékletében foglalt nyilatkozat-minta felhasználásával vagy az elállásra, illetve felmondásra vonatkozó egyértelmű nyilatkozattal gyakorolhatja.
13.5. Határidő számítása
Az elállási, illetve felmondási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az elállásra, illetve felmondásra vonatkozó nyilatkozatát a jelen pont szerinti 14 (tizennégy) napos határidőben elküldi a Szolgáltató részére. Vita esetén a Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási, illetve felmondási jogot szabályszerűen gyakorolta.
13.6. Visszafizetési kötelezettség
Ha a Fogyasztó érvényesen elállt a Szerződéstől, a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszatéríti a Fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget a Fogyasztó bankszámlájára történő átutalással, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így különösen a kiszállítási költséget is. Ha a Fogyasztó a kiszállítás során kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott, a Szolgáltató nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. A Fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám, vagy postai cím következtében történő késedelem miatt a Szolgáltatót felelősség nem terheli.
13.7. A termék(ek) visszaküldése
Ha a Fogyasztó érvényesen elállt a szerződéstől vagy azt a jelen 12. pont szerint érvényesen felmondta, az ezzel érintett terméke(ke)t tovább nem jogosult használni, hanem köteles haladéktalanul, de legkésőbb az elállás illetve felmondás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a Szolgáltatónak vagy a Szolgáltató által a Termék(ek) átvételére meghatalmazott személynek, így különösen a fuvarozónak átadni, kivéve, ha a Szolgáltató vállalta, hogy a Terméke(ke)t maga fuvarozza vissza. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Fogyasztó a Terméke(ke)t a határidő lejárta előtt elküldi.
A Termék(ek) visszaküldésének költségét a Fogyasztó viseli.
A Fogyasztó csak a Termék(ek) jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
13.8. Egyéb költségek
A Fogyasztót elállási, illetve felmondási joga gyakorlása során a jelen 12. pontban meghatározottakon felül további költség és egyéb kötelezettség nem terheli.
- Külföldi személy részére történő értékesítés
Jelen pont alkalmazása során Vásárlónak az a Fogyasztó minősül, aki az Európai Unió valamely tagállamának állampolgára, vagy valamely tagállamban lakóhellyel rendelkezik, vagy az a vállalkozás, amely valamely tagállamban letelepedési hellyel rendelkezik, és az Európai Unión belül kizárólag végfelhasználás céljából vesz igénybe szolgáltatást, vagy ilyen szándékkal jár el. Jelen pont alkalmazása során Fogyasztónak az a természetes személy minősül, aki olyan célból jár el, amely kívül esik kereskedelmi, ipari, kézműipari vagy szakmai tevékenysége körén.
A Szolgáltató a magyar és a nem magyar vásárlók között nem tesz különbséget, a szolgáltatást mindenki számára a jelen ÁSZF-ben foglalt feltételekkel, a magyar jog szerint nyújtja.
A jelen ÁSZF eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató Magyarország területén biztosítja a megrendelt termékek kiszállítását/átvételét.
A kommunikáció és a vásárlás nyelve elsősorban a magyar nyelv, a Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó tagállama szerinti nyelvén kommunikálni a Fogyasztóval. A termék árát a nem magyarországi Fogyasztó is magyar forintban köteles megfizetni, erre tekintettel a külföldi pénznemben elindított átutalás banki átváltásának költsége a Fogyasztót terheli. Amennyiben a külföldi pénznemben elindított átutalás átváltási árfolyamából adódó eltérés vagy a banki költségek levonása miatt a Fogyasztó nem a teljes összeget fizette meg, a Szolgáltató felhívására köteles a hiányzó összeget haladéktalanul kiegyenlíteni.
- Az adatbeviteli hibák javítása – Felelősség a megadott adatok valóságáért
Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az Ön által bevitt adatok módosítására (a böngészőben a „Vissza” gombra kattintva az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha Ön már a következő oldalra lépett).
Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a Termék.
Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a Szerződés létrejöttét.
Amennyiben a megrendeléskor megadott adataiban a Szerződés hatálya alatt változás történik, erről Ön lehetőleg előzetesen, de legkésőbb a változást követő 2 (kettő) munkanapon belül köteles értesíteni a Szolgáltatót.
- Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek
16.1.
A Fogyasztó szolgáltatással vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszait, kifogásait szóban vagy írásban, az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Vincze Tünde egyéni vállalkozó
panaszügyintézés helye, postai címe: 2112 Veresegyház, Erkel Ferenc u. 50. A ép.
e-mail: info@babucibox.hu
A Fogyasztó panasza a Szolgáltatónak, illetve a Szolgáltató érdekében vagy javára eljáró személynek a szolgáltatás fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozhat.
16.2.
A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát
- a) személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Fogyasztónak átadni,
- b) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Fogyasztónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni,
egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni.
Az elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
- a) a Fogyasztó neve, lakcíme,
- b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
- c) a Fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
- d) a Szolgáltató nyilatkozata a Fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
- e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és – elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a Fogyasztó aláírása,
- f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
- g) elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
16.3.
Az írásbeli panaszt a Szolgáltató – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató indokolni köteles.
16.4.
A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
16.5.
A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a Fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a Fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
16.6.
Amennyiben a Szolgáltató és a Fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Fogyasztó számára:
- a) Fogyasztóvédelmi eljárás
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben Ön Fogyasztónak minősül és fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a Fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/
- b) Bírósági eljárás
Bármely Fogyasztó jogosult a jogvitából, a Fogyasztó a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
- c) Békéltető testületi eljárás
Amennyiben Ön Fogyasztónak minősül, a Szolgáltatóval szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát a Szolgáltató elutasította, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez is fordulni.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a Felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében.
A békéltető testület a Fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a Fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
A békéltető testület eljárása a Fogyasztó kérelmére indul. Az eljárásra – a Fogyasztó erre irányuló kérelme esetén – a Fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
A Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében fennáll a Szolgáltatónak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”). Amennyiben a Szolgáltató székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyében van bejegyezve, a Szolgáltató együttműködési kötelezettsége a Fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki. Az együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel.
A békéltető testület eljárásáról bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
Fax: 06-72-507-152
E-mail: abeck@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu; mariann.matyus@bkmkik.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: eva.toth@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: fmkik@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
E-mail: hkik@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570
Fax: 06-56-510-628
E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
E-mail: szilvi@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-026
Fax: 06-82-501-046
E-mail: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
E-mail: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
E-mail: vmkik@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88-429-008
Fax: 06-88-412-150
E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu
- d) Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak és lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform itt érhető el:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
- Szerzői jogok
A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-nevére, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire.
Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a Honlapon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások, fényképek, szöveges tartalmak engedély nélküli felhasználása, így különösen a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, többszörözése, újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül. Tilos a Honlap tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése, a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése, továbbá bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a Honlap, vagy annak bármely része módosítható vagy indexelhető.
A Honlapról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a Szolgáltató mint jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a Honlapra való hivatkozással, a forrás feltüntetésével lehet.
- Magatartási kódex
A Szolgáltatónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.
- A digitális adattartalom működése, műszaki védelmi intézkedések
19.1.
A Szolgáltató minden ésszerű intézkedést megtesz a Honlap folyamatos és vírusmentes működéséért, illetve a honlapra feltöltött tartalmak folyamatos és vírusmentes megtekintésének biztosítása érdekében.
19.2.
A Honlapon megjelenő adatokat szolgáltató szerverek elérhetősége évi 99,9% feletti. Rendszeresen mentés készül a teljes adattartalomról, így probléma esetén az eredeti adattartalom visszaállítható. A Honlapon megjelenő adatokat MSSQL és MySQL adatbázisban tároljuk. Az érzékeny adatok megfelelő erősségű titkosítással vannak tárolva, kódolásukhoz processzorba épített hardveres támogatást használunk.
19.3.
A Fogyasztó tudomásul veszi, hogy a Honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Szolgáltató – a mindenkor hatályos jogszabályok által megengedett esetekben illetve mértékben – kizárja a felelősségét minden olyan kárért, amely a honlap nem megfelelő működése, így különösen adatvesztés vagy vírustámadás miatt következett be. Adatvesztés, vírusfertőzés vagy erre utaló körülmények észlelése esetén a további károk megelőzése érdekében a Szolgáltató jogosult a Honlap működését felfüggeszteni, a Fogyasztó hozzáférését felfüggeszteni vagy letiltani, a Szerződés teljesítését felfüggeszteni.
- Egyéb rendelkezések
20.1.
Amennyiben a Fogyasztó súlyos szerződésszegést követ el, a Szolgáltató jogosult választása szerint a Szerződés teljesítését felfüggeszteni, a Szerződést azonnali hatállyal felmondani, az újabb megrendelést elutasítani, a regisztrációt törölni vagy a hozzáférését letiltani. Súlyos szerződésszegésnek minősül különösen
- a) valótlan vagy hiányos adatok megadása;
- b) ha a Fogyasztó részéről a Szolgáltató vagy más felhasználók személyes adataival, a szolgáltatás rendszerével szemben bármilyen jogsértésre, visszaélésre utaló körülmény merül fel.
20.2.
A jelen ÁSZF bármely rendelkezésének érvénytelensége nem érinti a szerződés többi rendelkezésének érvényességét, kivéve, ha a Felek az érvénytelenné vált rész nélkül a Szerződést nem kötötték volna meg. Az érvénytelen rész helyett a vonatkozó jogszabályi rendelkezés alkalmazandó.
20.3.
A jelen ÁSZF szerint megkövetelt nyilatkozatokat és értesítéseket – eltérő rendelkezés hiányában – írásban kell megtenni, és személyesen, tértivevényes ajánlott levélként postai úton, futárszolgálattal vagy e-mailben kell kézbesíteni a Szolgáltató 1. pont szerinti, illetve a Fogyasztónak a regisztráció vagy a megrendelés során megadott címére. A jelen ÁSZF szerinti nyilatkozatokat és értesítéseket a következő időpontokban kell kézbesítettnek tekinteni:
- személyes vagy futárszolgálat útján történő kézbesítés esetén az átvételi elismervény (futárszolgálat által vezetett jegyzőkönyv) címzett általi aláírása vagy az aláírás megtagadása napján;
- tértivevényes ajánlott levélben küldött postai küldemény esetén a tértivevényen szereplő átvételi időpontban, illetve az átvétel hiányában a küldemény kézbesítésének megkísérlésétől számított ötödik munkanapon;
- emailben küldött nyilatkozat esetén, amikor az e-mail olvasását a címzett automatikus visszaigazolással vagy külön e-mailben visszaigazolta.
20.4.
A jelen ÁSZF-ben és a Szerződésben nem szabályozott kérdésekben a magyar jogszabályok, így különösen az alábbi jogszabályok rendelkezései az irányadóak:
- évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
- 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
- évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
- évi LVII. törvény a tisztességtelen piaci magatartás és a versenykorlátozás tilalmáról
- évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról
- évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
- évi CXX. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
- AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
- AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)